Alla dessa fruar

2010-09-03 // 15:52:39 // © Linda Åberg
Först var det Svenska Hollywoodfruar, i höst blir det även Skånefruar, Ladies på Östermalm och Svenska New Yorkfruar. Jösses. Varför har produktionsbolagen fått för sig att vi gillar att se på rika kvinnor? Är det för att ge oss känslan att vi är mycket sämre än dom eller för att vi inte har lyckats lika bra med våra liv? Eller är det för att visa oss att det går att bli rik om man gifter sig med en man som har pengar? Jag förstår inte riktigt.
Dock är det här ändå något som jag VET att jag kommer sitta bänkad framför när hösten smyger sig på.

Vad säger ni? Gillar ni fruarna??


josefin

Jag är trött på alla dessa fruar:P Jag tycker inte att det är kul att titta på alls, det är inte min grej tydligen :P Nej, usch :P

2010-09-03 / 16:05:00 / http://sameoldstories.blogg.se/


josefin

sv: dom ser så plastiga ut! :P

2010-09-03 / 17:05:17 / http://sameoldstories.blogg.se/


Malin

Ja, det var ett efterlängtat paket även om jag nyss beställde det :)



Tycker nog att det har gått ganska kraftigt till överdrivt med alla rika fruar. Dock kommer jag nog som dig sitta bänkad framför tv:n när det väl drar igång ;)

2010-09-03 / 17:51:41 / http://malinkarlstrand.blogg.se/


Emma

Tyvärr har jag svårt att slita mig. Måste ju absolut följa Skånefruarna =)

2010-09-03 / 23:11:08
Camilla

Jag tittar på det ibland när det råkar va på, på tvn och det som gör det underhållande tycker jag är inte att dom är rika eller har ett bättre liv än sig själv eller på något sätt ser upp till dom. Utan jag tycker dom är underhållande, framtår ofta som helt borta och är bara så annorlunda! Anledningen att det kommer så många fler sånna där program nu är väl att dom haft bra med tittare :) men om alla dom du skrev ska börja lät det ju lite väl. Så många program om i princip samma sak? haha :)

2010-09-05 / 15:07:12 / http://matiigt.blogg.se/



Här kan du kommentera inlägget

Namn


Mail


URL


Skriv


Spara uppgifterna

Trackback


RSS 2.0