God förmiddag!

2011-01-27 // 10:20:10 // © Linda Åberg
Jag är hemma från skolan, men har ändå redan varit vaken i snart tre timmar. Det började välla in mammutar i trapphuset klockan halv åtta. Eller nej, nu ljög jag ju. Det var egoistiska bygg-gubbar som inte kunde tänka sig att det låg en liten sjuk flicka som ville få lite sömn. Inte då! Sen trodde jag att det kom en helikopter som cirkulerade över vårat hus, men så var det inte heller. De borrar eller sågar eller gör något i lägenheten över, så det låter som att helikoptern har landet där och är på väg ner för att ta mig med. Sen har de dessutom haft dammsugaren på sen de startade..hej dyr elräkning!

Jag är inte alls bitter, bara trött. Jag sover inte speciellt bra på nätterna, utan somnar väl till ordentligt fram på morgonkvisten. Så när det kommer såna här störningsmoment så blir jag lite mer trött.

(Halleluja, de stängde av dammsugaren!!)

Annars har jag inga planer idag. Ska fortsätta äta gröt, filmjölk, vitt bröd och potatismos - mums säger magen, tråkigt säger smaken.

Idag blir det ett litet bildregn här också. Eller regn och regn. Så kan man kanske inte säga. Men det kommer iallafall upp lite bilder för er som vill se! :)



Här kan du kommentera inlägget

Namn


Mail


URL


Skriv


Spara uppgifterna

Trackback


RSS 2.0