Besök hos barnmorskan

2011-09-07 // 13:41:08 // © Linda Åberg
Idag startade vi dagen med att bege oss till barnmorskan :) Var första besöket idag efter inskrivningen, så man kan väl säga att det var den första "riktiga" gången :)
Hon tog blodprov på mig, kollade järnvärde som visade sig vara riktigt bra trots att jag slarvat med mina järntabletter, wohoo! :) Sen mätte hon magen, och så fick vi äntligen höra på knytt-hjärtat. Åh vad det slog fint, jag blev lycklig i hela kroppen! Och haha, vet ni? Jag sa ju att jag fått kommentarer om att min mage är stor, men idag när jag visade magen för barnmorskan så sa hon: "Åh, vilken fin mage! Den är ju helt perfekt!". Jag har aldrig blivit så glad över att få komplimanger för min mage! :)

Lyxade till det efter besöket med en Mocca Latte på Espresso House, och det var riktigt smaskens. Eftersom jag har haft problem med magsår så har jag aktat mig lite för kaffe, men nu börjar jag kunna dricka det igen.

Var även en sväng till garnbutiken för att köpa mig en ny virknål och lite bomullsgarn, tänkte att jag skulle försöka komma igång med att virka mina småfigurer till mobilen som ska hänga över spjälsängen sen. Fick genomgång av lite virkning igår när jag var på "stickkväll" med ett par vänner, så nu ska jag väl komma igång! :) Det svåra är bara att bestämma sig för vilka figurer som ska göras :)

Hoppas att ni mår bra!


snigelpicka

Låter härligt! Inte det med magsår förstås, men allt annat :) Skönt att allt ser bra ut!

Kram

2011-09-07 / 14:20:28 / http://snigelpicka.blogg.se/


Elina

Vilken härlig komplimang att få från en barnmorska!



Sv: Jo vår lilla flicka är beräknad till 6 januari. Så vi har inte varit hos barnmorskan mer än på inskrivningen, ska dit om typ två veckor. Längtar så! Vad har ni för BF?



Kram

2011-09-07 / 14:38:40 / http://embry.blogg.se/


Elina

Ja jag känner samma sak, hoppas verkligen att hon väntar med att titta ut tills det är 2012! Ja jag ville så gärna veta könet, svårt att hålla mig och älskar att planera och förbereda - så, så blev det. Men kul för er med överraskning ju :)

2011-09-07 / 15:03:24 / http://embry.blogg.se/


Helena

la till din blogg nu :) Ser att du bor i Göteborg. Brukar vara där en del. Kram

2011-09-07 / 16:26:27 / http://helenaskvarter.blogg.se/


Frida

Va skönt att det gick bra idag hos barnmorskan ;)

Sj äter jag järntabletter varannan dag och hoppas hon ska vara nöjd när jag ska in sen i början av oktober. hihi



Åh så du har med skaffat dig lite garn ;) jag sitter och försöker lära mig lite och tänkte ge mig på att göra ett par små converse skor sen ;)



Jo tack magen den växer sakta men säkert och de är som du skriver att den lär ju behöva lite plats där inne nu hahaha



Usch låter inte något vidare med rygg ont :( stackare! Hoppas det ger med sig lite så du inte tycker det är pest att vara gravid.



Klart du är med i tävlingen om almanacken! ;)



Kram kram

2011-09-07 / 18:38:49 / http://fridajohanssonsblogg.blogg.se/



Här kan du kommentera inlägget

Namn


Mail


URL


Skriv


Spara uppgifterna

Trackback


RSS 2.0