Maria Larsson

2010-08-29 // 16:27:24 // © Linda Åberg

 

Igår såg vi på en fantastisk film - "Maria Larssons eviga ögonblick". Först tyckte jag att filmen var lite seg, för det kändes inte som att handligen kom någonstans. Men efter ett tag kom den igång, och jag fängslades.
Det var en gripande, fin och hemsk historia på samma gång, och jag är helnöjd.
Se den om ni vill se på en film som är verklighetsbaserad och med vacker handling.


Henrik

"När jag såg filmen" kom jag på mig själv att ibland bli frusterad över att huvudpersonen inte tycktes göra nått större av sin passion, eller att det i så fall inte skildrades; så fast i dagens samhällsutvecklingen att jag inte förstod att det filmen verkligen skildrar är hennes(kvinnors) dåtida omöjlighet att göra just det. Bra där Troell.

2010-08-29 / 20:32:18
Steffi

Otroligt bra film. Håller med om att den var seg då och då, men väldigt bra ändå.

Men vad annars kan man tycka när Mikael är med och spelar lite snyggfyllo!

2010-08-31 / 08:39:26 / http://ssteffi.blogg.se/



Här kan du kommentera inlägget

Namn


Mail


URL


Skriv


Spara uppgifterna

Trackback


RSS 2.0