1/9

2010-09-01 // 18:49:38 // © Linda Åberg
Jag får nästan lite ångest över att det är den första september idag, ångest över att sommaren redan är över, över att tiden går så fort och att det snart är jul. Eller haha, inte snart kanske, men inte fasiken dröjer det lång tid så länge dagarna ska gå så här fort! :)
Jag har börjat tycka att hösten är okej. Innan har jag avskytt den, dels för att det blir kallare, och dels för att det blir så himla mörkt. Men jag börjar se tjusningen i den, kanske är det min ålder :)
Jag längtar till den dagen då allt ordnat upp sig med lägenheten och vi kan få den ro vi vill ha, då det är ordning och vi sitter ihopkrupna i soffan under en filt, och rummet är upplyst av ljuslyktor. Det blir en fin dag :)

En fin dag har det dock varit idag med. Skolan gick fort, hade bara genomgång av massa dokument som vi ska använda oss av under vårat individuella arbete. I teckenspråk handlar det såklart mycket om uttryck och kroppspråk, så det är något som det ligger stort fokus på. Vi kommer producera väldigt mycket själva, vilket innebär att vi sitter framför en kamera och filmar oss själva, för att sen analysera sitt sätt att prata, och för att läraren ska se vad man behöver träna mer på och vilka moment man har klarat av. Idag var första filmningen, vi skulle spontanberätta något på ungefär fem minuter. Fem minuter är inte mycket - tänker ni.. Men tro mig. Att först och främst komma på något att berätta om är svårt, att sen leta långt inne i huvudet efter alla tecken man behöver, är inte lättare. Men jag svamlade ihop något på ungefär fyra minuter, så det fick räcka.

Vi var också på bio med alla teckenspråksklasser för att se på "Home". Det är en fantastisk och samtidigt ångestframkallande film som ALLA borde se. Jag lägger upp den i ett senare inlägg, för den är gratis och får spridas obegränsat. Skrämmande vad som har hänt med våran planet.

Nu blir det en kopp te - och en huvudvärkstablett (förkylningen sitter fortfarande i)..

Hoppas ni haft en bra dag och att kvällen blir fin



Här kan du kommentera inlägget

Namn


Mail


URL


Skriv


Spara uppgifterna

Trackback


RSS 2.0