The Baseballs

2010-09-02 // 22:47:53 // © Linda Åberg
Är precis hemkommen från Liseberg där jag, mitt hjärta och min fina vän var och tittade/lyssnade på The Baseballs. Haha, det var drag, vi sjöng och dansade, och hade riktigt roligt. Bra avslutning på kvällen. Innan var vi hemma hos fina vännerna och åt middag, och det är som alltid väldigt trevligt att träffa dom :)

Dagen har varit okej. På folkhögskola, som jag går, finns det en tendens att främja gemenskap lite väl mycket, det blir lite överdrivet. Idag var en sån dag. Vi har haft småkurser där vi fått gå runt i olika klassrum och lära oss lite av varje. Första halvtimmen var vi och lyssnade på en lärare som läste H.C. Andersen på danska. Den andra halvtimmen lärde vi oss räkna på danska. Och den tredje halvtimmen så satt vi och lyssnade på högläsning. Det här kan ju vara väldigt roligt ifall man läser en kurs som inriktar sig på nordens kultur eller liknande, men för mig som är där för att lära mig teckenspråk, blir det mest irriterande. Imorrn är en likadan dag, men jag tror att det blir en sån dag som jag håller mig hemma. Kan lika gärna plugga hemma istället för att äta surströmming eller förstå varför danska är så grötigt. Ja vi säger så.

Nu blir det sova snart. Får ursäkta att det inte blivit någon dagens, varken idag eller igår. Men det kommer, en annan dag :)

Hoppas alla har haft en kanondag.
Sov gott!


Zarah-Lou

Åh, skulle oxå vilja se/höra Baseballs live. De är ju verkligen så bra! :D

2010-09-07 / 21:24:08 / http://zarlei.com/



Här kan du kommentera inlägget

Namn


Mail


URL


Skriv


Spara uppgifterna

Trackback


RSS 2.0