Ny vecka var det här

2011-03-21 // 19:00:17 // © Linda Åberg
Måndag idag igen då, fasligt vad veckorna går! Har haft en rätt bra måndag med skola, skratt och fantastiskt väder. Dagen blev lite extra bra då jag fick dricka en Mocca Latte, finfint smakade det :)

Sitter och filar lite på en packlista inför resan på söndag, kan inte fatta att jag snart är där...
Har ni några New York-tips som ni vill dela med er av? Ska bara vara där i fyra dagar så hinner väl inte med så mycket, men något smultronställe kanske ni har? :)

Jag längtar! :) ♥


Elin Löwstedt

Vi var där torsdag till måndag och man hinner MYCKET. Mitt starkaste minnen är promenaden över Brooklyn Bridge och barn vi fann i Brooklyn, promenaden och fikapausen i Central Park, bara stå och glo på Times Square, SHOPPING! Forever21 kommer du ju med all säkerhet besöka och jag var på två stycken. Ett vid Times Square och ett vid Union Square. Det var betydligt bättre vid Union Square, större och inte lika mycket folk, Dock ligger Victoria's Secret precis bredevid det på Times Square, men vid det på Union Square ligger ett par sko-outlets med billiga Converse :) Vi kom till Union Square när vi promenerade från Perry Street (där Carries dörr ligger :)) och det var en MYCKET trevlig promenad. Sen måste du käka en donut på Dunk'n'Donuts och om du vill ha dig den bästa måltiden någonsin ska du käka på Palm Too (närheten av Lexington Av i Upper East Side om jag inte minns helt fel). Ground Zero tyckte jag var sådär, det är bara en stor byggarbetsplats just nu. Något som jag verkligen ångrar att vi inte gjorde var att kika på utsikten... Så gör det! Och skippa Empire State Building och satsa på Rockefeller Center istället, betydligt kortare köer har jag hört! Annars bara insup det sjukt cool att vara där! Titta uppåt, på alla hus, gör allt amerikanskt och HA EN UNDERBAR RESA! Och fråga om det är något mer du vill veta :)

2011-03-23 / 10:51:20 / http://elinlowstedt.blogg.se/


Stefan

Top of the rock är ganska bra, enligt mig bättre än empire state. Och jag tycker att bör se nyc på den höjden.

2011-03-24 / 07:17:45

Här kan du kommentera inlägget

Namn


Mail


URL


Skriv


Spara uppgifterna

Trackback


RSS 2.0