Megaloppis!

2011-05-29 // 15:50:50 // © Linda Åberg
Oj sicken tillställning vi har här i stadsdelen idag! Det är megaloppis, vilket innebär att massor av folk ställer ut bord och filtar och säljer sina gamla saker. Så himla rolig idé, varför slänga när man kan sälja grejerna vidare? :)
Hittade ett litet fynd, men det finns så otroligt mycket att titta på, så vi hann inte med en fjärdedel ens tror jag. Är ett ganska stort område som det ställs ut på, så att gå igenom allt skulle nog ta en hel dag.
Kom en regnskur då vi stod i kön för att köpa korv, men det såg inte ut att vara något som skrämde iväg folk inte.
Jag har funderat mycket på det här med loppis, och ännu mer fenomenet "free shop". Då jag var i USA så hade de en jättestor lokal där allt var gratis. Verkade fungera hur bra som helst. Frågan är: är det här något som hade funkat här i Sverige? Jag kan känna att folk är lite för giriga för det. Givetvis fungerar det på några ställen, mer begränsat, men allmänt? Skulle det ha fungerat idag utan att folk hade slängt på sig högar med saker?

Iallfall, nu ligger jag utslagen i sängen, har ju snor i hela hjärnan, så att bara gå en promenad idag var ansträngande. Jobb imorrn och jag hoppas att jag mår bättre.


JOSEFIN - same old stories

Åh jag älskar loppis!!!

2011-05-29 / 16:20:57 / http://sameoldstories.blogg.se/


Fifi

Det fanns så mycket på loppisen att det nästan blev svårt att se träden för skogen så att säga, men kul var det!

2011-05-31 / 13:31:46 / http://fififantastic.blogspot.com



Här kan du kommentera inlägget

Namn


Mail


URL


Skriv


Spara uppgifterna

Trackback


RSS 2.0