Sammanfattning

2011-10-20 // 18:43:24 // © Linda Åberg
Så, vad har jag egentligen pysslat med de sista dagarna? Ja, det är ingenting speciellt, bara att jag känt att jag prioriterat andra saker än bloggen :)

I torsdags, för en vecka sedan, blev jag medbjuden på ishockey, superkul! :) Det var Frölunda som mötte HV71 i Scandinavium, och Frölunda vann, med 3-0. Jag gillar ju att gå på hockeymatcher, men trots det så var det här den första gången jag var på en match i den här staden :)

(ursäkta upplösningen, men fotad med mobilen)

I fredags så var jag på bio tillsammans med en vän, och vi såg "Crazy, Stupid, Love" vilken var en bra film, jag blev positivt överraskad :) Men innan vi gick till bion så var vi ute och åt lite gott :) Var på samma restaurang där jag och min man firade vår treårsdag, och det är en restaurang jag skulle kunna gå till ungefär varje vecka! Startade med en fruktdrink som bestod av hallon och kiwi, och till varmrätt så åt jag två smårätter varav den ena var en quesadilla med babyspenat och ost, och den andra en taco med kycklingröra. Smaskigt värre!! :)

I lördags så hade jag en väldigt produktiv dag. Var uppe klockan åtta och tvättade, tog en liten morgonpromenad vilket jag inte gjort på flera månader. Superskönt om man bortser från sammandragningarna jag får när jag går för fort. Men då är det bara att stanna och andas lite extra så försvinner de :)
Traskade till 7eleven och köpte en latte, satt sedan på deras "uteservering" och njöt av morgonsolen. Sedan gick jag förbi blomsteraffären där jag köpte två ljung och en kålblomma som jag sedan planterade i rabatten här utanför.

Sedan ställde jag mig i köket ett tag och bakade två lingonlimpor samt hängde upp äpplen på tork :) Haha, låter så kul, men så var det ju :)

I söndags så gjorde vi ingenting speciellt. Jo just det, vi hade ett par vänner över på fika, så jag bakade en banankaka på förmiddagen. Har tyvärr ingen bild på den, men jag kan garantera att den blev fantastiskt god :) De hade med sig en spjälsäng till oss som deras dotter har växt ur, perfekt! :)

I måndags så jobbade jag, och efter det så var jag och träffade en av preggona i mammagruppen :) Vi är beräknade på samma dag, superskoj!! :) Hennes blogg kan ni hitta här! Känns så himla skönt att ha mammagruppen, äntligen finns det någon som man kan prata med som går igenom samma sak! :)

Även i tisdags så jobbade jag, och fick för första gången träffa min brukare. Superkul! :) Efter jobbet så åkte jag hem en vända, för att sedan sätta mig på spårvagnen igen och åka till sjukgymnasten för lite akupunktur. Efter det så åkte jag hem igen, för att 20 minuter senare ta emot mina gäster :) Vi hade lite pysselkväll här, var sju stycken som satt och stickade och virkade, och så åt vi två pajer som jag hade gjort. Gjorde en favorit i repris och bjöd på kantarell- och purjolökspaj, och så blev den en klassisk tacopaj :) Ska visa er en annan dag hur långt jag har kommit med mitt nuvarande virkprojekt!

Igår var jag återigen på vattengympan. Så himla skönt! Och lite roligt är det allt att vid avslappningsövningen bara se en massa magar som flyter omkring ;)

Har ni läst ända hit så ger jag er en applåd!!! :) ♥

Idag har jag också varit ledig, men varit en sväng på stan och hämtat upp en cykelnyckel.

Imorgon åker vi till Småland, som jag längtar!!

Nu blir det en lugn kväll med lite packning. Hur har ni det??


anna

brödet ser ju helt underbart gott ut:)

2011-10-20 / 21:18:34 / http://heltenklaanna.blogg.se/


Lina

Klart jag läser hela vägen :)



Åhh så gott brödet ser ut!Blev sugen på att själv ta tag i och baka lite bröd!



Kramar

2011-10-21 / 07:13:54 / http://plusen.wordpress.com


Alexandra Kjellman

Brödet, middagen och den där drinken såg allt HIMLA gott ut! Jag måste testa på att baka lingonbröd någon dag..

2011-10-21 / 14:04:48 / http://alexandrakjellman.webblogg.se/



Här kan du kommentera inlägget

Namn


Mail


URL


Skriv


Spara uppgifterna

Trackback


RSS 2.0