Aveqia i samarbete med Spot and Tell

2011-11-17 // 15:37:57 // © Linda Åberg

Detta var vad jag sysselsatte mig med i tisdags :) Blev inbjuden till en så kallad spotting av Spot and Tell, och fick komma på premiärkvällen på Aveqia.

”AVEQIA brinner för gastronomins kraft som kontaktskapare. Vi tillhandahåller och utvecklar inspirerande mötesplatser där alla kan delta. Dessa mötesplatser ska främja relationsbyggande och aldrig kompromissa med kvaliteten. Vi arbetar med råvaror som är hållbara för miljön och i stor utsträckning ekologiskt och närproducerat”

Kvällen gick ut på att vi, de 16 inbjudna, först och främst blev välkomnade med bubbel och en amuse bouche med julsmaker - kanongott! Jag som inte dricker "vanligt" bubbel, fick äppelmust som var gjord på Signe Tillisch-äpplen. En presentation av kvällen, konceptet och kockarna följde, ledd av David Berggren som både är kock och VD för Aveqia.

Vi blev sedan indelade i fyra olika "matlag" där varje grupp fick uppgift att laga en rätt. Jag hamnade i efterrättslaget tillsammans med Agnieszka, Theodora och "Fina Frun". Jag skulle vilja säga att jag hamnade på helt rätt plats ;) Vi lagade maten tillsammans och med stöd från kockarna.

Efter allt slit så var det dags att sätta sig till bords. Varje grupp fick i uppgift att presentera och servera sin maträtt, och till detta så serverades ett utvalt vin/öl/alkoholfritt alternativ.

Bräckt anklever med Ingrid Marie, brioche och mandelknäck

Matjessill med mandelcrème, äggsallad och dillchips

Vildandbröst med glöggkokt päron, rotsellericrème och vörtkrisp

Saffransmunk med vaniljglass fylld med julkonfekt och mjuk pepparkaka

Visst ser det smaskigt ut va?! Oj så mätt jag blev, och det var så himla trevligt att träffa alla nya människor och prata och skratta en hel massa :)

Den här upplevelsen kan jag verkligen, starkt rekommendera.

Vill du tävla om två platser till en VIP-kväll hos Aveqia (värde 4800,-), gå då in på deras facebooksida, gilla och tävla :)

Stort tack till Aveqia, och framförallt ett tack till Agnieszka och Spot and Tell som gav mig den här fantastiska upplevelsen!


snigelpicka

Åh vad roligt!! OCH GOTT. My god. :P

2011-11-17 / 16:01:51 / http://snigelpicka.blogg.se/


Fina Frun

Åh vilket härligt och fint inlägg! Man blir så lockad av att gå dit. Nämen vänta nu, jag var ju där! ;)



Tack för en mysig kväll,

Kram/Fina Frun



sv: ang Versace, phu vilken dag! Men jag fick med mig några grejjer hem till slut.

2011-11-17 / 19:23:02 / http://finafrun.se


Keilia

Sen jag började träna har jag fått massor med energi, kanske jag kan sprida lite energi till dig:) Ta en titt i min blogg:) kram

2011-11-17 / 21:28:11 / http://www.fitforit.myshowroom.se



Här kan du kommentera inlägget

Namn


Mail


URL


Skriv


Spara uppgifterna

Trackback


RSS 2.0