Mysig kväll

2011-09-14 // 23:32:36 // © Linda Åberg
Tjejerna gick för några timmar sen, men jag sitter fortfarande kvar och stickar :) Är så himla mysigt att bara sitta och prata massor, och samtidigt få något gjort rent kreativt. För mig är det nästan meditation att sitta och sticka, framförallt när det är lätta saker då man inte behöver sitta och räkna varv eller tänka speciellt mycket.
För tillfället har jag många olika projekt, men det jag är mest färdig med är en filt som är tänkt att ha i barnvagnen så småningom.
Mönstret har jag hittat på Garnstudio.com som är en sida jag verkligen rekommenderar, de har väldigt många gratismönster.

Så här ska den se ut när den är färdig, men jag har valt lite andra färger, så den kommer nästan att se ut så :)
Garnet är i Alpaca vilket gör den väldigt mjuk, och den är nog en perfekt bebisfilt.

Till våra stickkvällar hör också att värdinnan bjuder på något, och eftersom att tjejerna kom direkt från jobbet så blev det en enkel middag. Gjorde en kantarell-och purjolökspaj som var fantastisk, om jag får säga det själv ;) Blev väldigt god, första gången jag gjorde den så blev positivt överraskad.

Nu ska jag fortsätta sticka lite, måste bli klar snart :)

Hoppas att ni har haft en fin dag!!


Moa - Mamma till Ella 110818

Svar: Tack, visst är hon fin!

Ja det är jobbigt när det är struligt, det är nu man vill vara lycklig när man har fått en sån fin liten skatt ju. Kraaam

2011-09-15 / 07:58:28 / http://FUCKINGPOSERS.SE


snigelpicka

Oj vad härligt! =) Jag älskar också såna mys-pratstunder. Sticka har jag inte gjort sen småskolan dock.. men verkar jättemysigt.

2011-09-15 / 08:11:26 / http://snigelpicka.blogg.se/



Här kan du kommentera inlägget

Namn


Mail


URL


Skriv


Spara uppgifterna

Trackback


RSS 2.0